České hračky na veletrhu v Norimberku: Řemeslnost, nikoliv hi-tech
Spielwarenmesse v Norimberku je pro hračkářský průmysl jednou z největších akcí roku. Na veletrhu vystavují i čtyři desítky českých firem. Bez exportu by podle nich nebylo možné dobře fungovat.
Hračky budou ve stále větší interakci s dětmi, digitalizace a robotizace bude všudypřítomná. Jak u malých značek, tak u gigantů, jako je Lego či Mattel. Společně s dalšími trendy to ukázal norimberský veletrh Spielwarenmesse, každoroční největší událost hračkářského průmyslu v Evropě. Na čtyři desítky českých výrobců hraček ale spíše zůstává věrno své tradici. Prosadit se snaží především řemeslným zpracováním, případně inovacemi v marketingu.
Spielwarenmesse je jedním z podporovaných veletrhů agenturou Czech Trade. Už několikátý rok tu proto na návštěvníky "útočí" společná prezentace několika menších českých firem v jednom národním stánku. Czech Trade jejich účast dotuje polovinou nákladů. Vedle sebe tak vystavují dětské čajíky značky Lipoo od firmy Publicita Mondo, oživená stavebnice Pony, značka Targe Pavla Štěrby a Jindřicha Halabaly nebo projekt Oskola. "I když celková návštěvnost veletrhu v posledních letech mírně klesá, pořád sem jezdí důležití lidé z branže a pro naše firmy je to lákavé kvůli nasbírání kontaktů," soudí zástupkyně Czech Trade Jaroslava Pacáková.
Společnost Stavebnice Pony navazuje na patent Jaroslava Chadimy, od nějž získala licenci na výrobu dřevěných hraček. Firma se předloni přestěhovala z Mirošovic u Prahy do Vidče na Valašsku, kde už dřív vyráběla některé komponenty. Nově nabízí třeba týpí. Zaujme tříkolka, která je po sestavení plně funkční a je možné na ní jezdit.
Celý článek najdete na webových stránkách byznys.ihned.cz